cus' this is afrika

2015-03-05 @ 11:59:19 Permalink Kategori: Vardag Kommentarer (0)
 
från stranden vid hotellet
Hello darlings! Har nu kommit hem från Afrika och saknar det så otroligt mycket! Har så fruktansvärt mycket att berätta för er så jag tänkte gå dag för dag!
 
Första dagen som vi kom dit var det relativt sent och inget intressant hände, vi gick runt på hotellet och såg oss om. Andra dagen var dock mycket mer givande, låg i solen och läste min bok nästan hela dagen! Tyvärr var jag så otroligt dum och istället för att använda solkräm drog jag på en sololja redan första dagen och brände mig rejält.. Som ni ser på bilden så förs man lite från och till då det blåste ganska kallt.
 
 
Undertiden jag låg och läste min bok hade dom någon slags uppträdande med Afrikans dans som jag tycker var superhäftig, fick även en hel del bra bilder!
 
 
 
Den tredje dagen var det mest blåsigt och molnigt, väldigt tråkigt väder så att säga. Dock var det till min fördel då jag var tvungen att vila från solen då jag bränt mig så förfärligt. Eftersom att det blåste så mycket så var vågorna på havet enormt stora! Var med på vattengympan, i det ENORMT kalla vattnet och skaffade även lite vänner samtidigt. Kvällen vart inte heller så intressant, hade det mest mysigt och satt och åt på buffen med mamma innan vi gick tillbaka till hotellrummet för att sova. Passade även på att ta lite bilder på hotellet!
 

den fjärde dagen gick vi upp tidigt och åt frukost, sedan promenerade vi ut från hotellet och gick en bit tills vi kom till ett hus. Vi hade nämligen dagen innan bokat en ridtur till mig och jag va sååå exalterad. Ridturen gick bra och var väldigt mysig, tyvärr blåste det en hel del men man överlevde. Vi red så nära stranden vi kunde och sedan vidare till en övergiven by dör vi gick runt, det var en extremt häftig upplevelse må jag säga!
 
 
Efter ridturen var vi snabbt tillbaka på hotellet där vi slängde i oss lite lunch och gjorde oss i ordning. Sedan åkte vi iväg på nästa utflykt. Vi åkte med jeepar till olika små byar där reseguiderna berättade lite mer om öns historia och sådant vilket var häftigt! Man fick liksom se ön och hur folket bodde, inte bara turistområdet! I slutet av utflykten stannade vi på Santa Monica stranden där ett känt skeppvrak låg, det var en enorm upplevelse att stå på den stranden och även se skeppet på så nära håll! Något annat som gjorde denna utflykt så intressant var att reseledaren som dessutom satt i våran jeep (!) var otroligt snygg, haha!
 
 

den femte dagen hade min hud fått vila och var redo för solen igen, och som tur var fick vi en dunderdag med supervärme! Första halvan av dagen spenderades på en katamaran längst kusten utanför Sal Rei, det var extremt kallt, men lite sol fick man ändå! Efter det så åkte vi till en paradisstrand, det var helt underbart! Vi blev bjudna på en tre rätters middag och solade sedan hela dagen tills klockan blev 4. På hotellet igen fick vi även en hel del bra bilder på stranden! (laddar upp dom så fort jag får dom till redigeringsprogramet)
 
 
Datorn krånglar med bildredigeringen så därmed för ni nöja er med detta, som slutsats kan jag konstatera att jag hade ett av de bästa stunderna  mitt liv och längtar tills jag ska tillbaka!!

Kommentera här: